Äventyrsledarna

Kanot och vandring med bästa tänkbara gäster

Kategori: Paddling, Vandring

Under tisdagens kanottur kom Dennis med en uppgift till oss i klassen.Vi hade blivit indelade i två grupper och varje grupp fick ett kuvert.I kuvertet fanns det uppgifter kring en tur vi skulle genomföra för den andra gruppen.Turen hade vissa riktlinjer vi skulle följa såsom plats ,tidpunkt osv.
 
Vår uppgift blev att ta med våra kära klasskamrater på en kanottur/vandringstur.
Vi skulle börja turen på Lill-uppdjusan för att sedan paddla vidare in på Stor-uppdjusan och sen vandra tillbaks.
Vi hade tills på fredag på oss.
När fredagen kom såg vädret lite småtrist ut men vi bestämde oss för att peppa extra mycket och inte låta lite regn förstöra glädjen med turen.
Förbredelserna innan gästerna kom kan beskrivas som lite småstressiga.
Stället vi planerat att lägga ner kanoterna på funkade inte alls.Och överallt syntes låsta bommar och täta skogar.
"Shit". tänkte jag "-hur gör vi nu?"
Efter ett par snabba beslut så kom vi fram till att strunta i Lill-uppdjusan och ta oss ner till Stor-uppdjusan direkt.
Där hittade vi ett kanon ställe och precis när vi lastat av alla grejer och fått tillbaka andningen kom gästerna.
På med leendet och börja turen!
 
 
Presentation och säkerhetsgenomgång 
Sen ner i vattnet!
 
Under dom första 10 minuterna kunde jag inte låta bli att känna mig en aning bitter över veckan som gått och all aktivitet vi sysslat med.Klättring ,simning,paddling mm hade satt sina spår.
Mina armar värkte av smärta men jag anade att jag inte var ensam om det.Men i sann guideanda fortsatte jag le och låtsats som ingenting.
Trots det rätt trista vädret sken mina klasskompisar och stämningen var på topp.
Någon sa nåt i stil med"-vi har nästan bättre humör när det är dåligt väder".
Och jag är redo att hålla med.
 
"It´s a no go " som Dennis skulle sagt.Vi bar kanoterna över och fick paddla lite strömmande vatten.
Inget badande denna tur tyvärr.
 
Efter en god lunch och en titt på kartan blev det dags för vandring.
Gästerna ihop med Amanda och Nicklas orienterade sig tillbaks till bilarna.Eftersom vi inte kunde låsa kanoterna fick Morgan stanna kvar och vänta medans jag vandrade längs vägen (en snabbare väg en gästernas) upp till bilarna och hämtade kanotsläppet.
Detta gjorde att vi klarade vår tidsram utan problem ,gästerna slapp bära kanoter och alla var mycket nöjda.
 
Nu tar vi helg och "vilar" upp oss.Detta innbär för Therese ,Stockholm halvmarathon ,Bamse VM i armbrytning och själv åker jag på undervattensrugbyläger.
 
(Jag misstänker att under tisdagen då det är min grupps tur att vara gäster kommer jag att ångra
 mitt val av helgaktivitet.)
 
 
Tack för en kanon dag och ha en toppen helg! /Elin
 

KOMMENTARER:

  • John (fritidspedagog) säger. säger:
    2012-09-18 | 12:37:47

    Ni verkar röra på er och det tycker jag är är bra ! Men glöm inte bort själen och de inre resorna.

Kommentera inlägget här: