Äventyrsledarna

Sist men inte minst Riksgränsen

Kategori: Skidor

Nu sitter jag med kaffekoppen och tittar ut över ett soligt riksgränsen.Igår var det stormstängt så att solen skiner idag känns fantastiskt.Ska strax ut i backen och antar att snön som kom in igår medförde rätt mycket jobb.För det är den stora skillnader som jag upplever det mellan dom tre anläggningarna jag vart på.Här är det mycket snö som man hela tiden måste ha koll på, spränga och skida av.Innan var jag i Björkliden och Åre och båda ställena jobbar med att spränga och liknande men inte riktigt på samma sätt som här för att det är mer snö här och ett annorlunda berg.Utöver det har jag fått varit med på en del skador ,skotat en del ,ägnat stormstängda dagar med att måla och annat fix.Och det är nog det jag gillar bäst med det här jobbet.Man vet aldrig hur dagen kommer se ut när man vaknar.Riksgränsen som anläggning är väldigt mysig och precis som tidigare ställen så är personalen ett härligt gäng.Åkningen är grym och omgivningen är fantastisk. Jag blir bara mer och mer säker på att det är det här jag vill syssla med. Hoppas ni också får sol på er idag ha de bäst /Elin

KOMMENTARER:

  • John fritidspedagog säger:
    2013-04-04 | 09:25:01

    Hej från Stockholmskidzen !!!!
    Hur kallt är det i Riksgränsen ? Vi har 7 plusgrader ,strålande sol och lite vind. Är du instängd där ? Igår var vi vid Rudan och bakade bröd och sprang efter fotbollar. Ha de bäst !!

Kommentera inlägget här: