Äventyrsledarna

Nära hemmet, långt från vardagen!

Kategori: Allmänt

Hej och välkomna till Säfsen!
Denna familjevänliga alpinanläggning ligger djupt in i dalaskogarna vid det lilla samhället Fredriksberg. Med ett utbud av pister i samtliga färger, parker, barnområde, längdspår och offpistmöjligheter finns det något för alla!
 
Utsikten från framsidan, med Branten i mitten, Specialen till vänster, Fallet och puckelpisten till höger samt familjeområdet närmast kameran.

Jag har nu tillbringat tre av mina totalt fyra veckor här och jag är mer än nöjd med mitt val. Jag fick börja i drift/lift då det var lite många praktikanter när jag kom, men inte mig emot att få se flera olika arbetsområden inom anläggningen.
Så jag spenderade två dagar som liftvärd och lite alltiallo innan jag fick hoppa in i skidskolan och ha min första privatlektion med en gäst.
Sen har det bara rullat på, har både gått som andrelärare och haft egna grupper och några privatlektioner med främst nybörjare men även fortsättningskurser.

Jag har även fått vara med på kvällsaktiviteter som pysselkväll, miniskoter och fackelpromenad.
 
Målet med fackelpromenaden, en eldpallkojja där det bjöds på varm dryck och tilltugg. Mycket uppskattat!
 
Det blir en del teckningar från skidskolebarnen!
 

Säfsen är en anläggning där jag utan problem kan tänka mig att arbeta, kollegorna är trevliga, stämningen är bra och anläggningen är välskött, dessutom har dem en bra satsning på sommaraktiviteter och erbjuder bl.a cykling med både downhill och cross countrycykling, fiske, jakt, paddling mm.
Så kom hit och ta en helg, oavsett vilken tid på året det är!
 
Yours Truly!
//Morgan
 
 
Kommentera inlägget här: