Äventyrsledarna

Det som händer i Idre...

Kategori: Allmänt

Hejsan! 
 
Vår praktik har börjat, och första veckan har förlöpt. Många från klassen har börjat sin LIA i Idre, däribland Alexx, Hanna, Cedrik och jag (Oscar). Tjejerna har spenderat dagarna på Idre Fjäll där de stärker sina kunskaper som skidlärare, och Cedrik shape:ar parken med både spade, motorsåg och blåslampa. 
 
Mina dagar har spenderats på Fjätervålen, toppen av Idre Fjäll. Jag har följ med skidläraren Pontus, som gick motsvarande denna utbildning för 5 år sedan. Mitt schema är fyllt med grupplektioner från morgon till eftermiddag, med en timmes friåk som avslutning på dagarna. Sjukt kul att se så stor progression på eleverna under de få timmarna som de är med i skidskolan, och samtidigt märker jag att min egen skidåkning förbättras! 
 
Det var lite om vad jag har hittat på, stay tuned så kommer uppdateringar av resterande klasskompisar senare i veckorna. Själv planerar jag att åka fett mycket skidor, ha det gött!!! 
/OSCAR
Kommentera inlägget här: