Äventyrsledarna

I fäders spår för framtids segrar

Kategori: Allmänt

I helgen som har varit har det ju varit Vasalopps helg, 5 från klassen deltog på tre olika dagar. Hanna på lördag i Tjejvasan, Oscar, Lousie och Lasse på Öppet spår på söndag och (Jag) Ellinor på måndagens Öppet spår.
 
Jag (Ellinor) har inte direkt tränat sten hårt inför loppet, allt som allt blev det väl 2 mil träning (varav 1 mil sammanhängde). Men jag hade med mig min super suport syrra och mamma som stod och hejade på mig vid varje vätske kontroll.
 
 
 
 
Spåren var väl sisodär min dag. Eftersom jag startade rätt sent pga att jag glömt mitt vattenbälte hemma var det ju 5 000 - 6 000 personer framför mig, så spåren var till riktigt bra till obefintliga under min resa till Mora.
 
Mitt mål var att ta mig en vätskekontroll i taget. Fästet jag fixat under natten höll väl ca 1 mil sen var det bara att stanna vid vallabodarna samtidigt som man sörplade i sig lite blåbärssoppa (SJUKT GOTT VAR DET). Efter att ha stakat mig kilometer efter kilometer insåg jag snabbt att jag tagit mig igenom halva loppet utan några större problem! Glädjen var stor och jag ställde mig vid skylten som markerade halva loppet och tog en väl förtjänt fika.
 
 
 
Med ny energi i kroppen och ett glatt humör tågade jag vidare till Evertberg. Efter det kom Oxberg rätt naturligt men sen började kroppen säga emot regält, jag fick veta att det var 9 km till Hökberg och med motivation från familjen begav jag mig mot det som skulle bli mitt slutmål. Jag tog mig fram till Hökberg med trötta muskler men o så nöjd!! Trodde jag ALDRIG skulle komma så långt med tanke på min seriösa träning och uppladdning inför loppet.
 
tack o hej från mig // Ellinor 
Kommentera inlägget här: