Äventyrsledarna

Vecka 8 - och LIA perioden har börjat!

Kategori: Allmänt

Första LIA rapporten kommer ifrån.... HUNDFJÄLLET, SÄLEN!

Jag (Louise) började min praktik redan på jullovet, fast då i längdskidskolan på Långberget. Otroligt givande! För att även prova den alpina skidskolan valde jag att lägga en vecka i Hundfjället - där detta blogginlägg kommer ifrån :)

Jag fasade lite från början att dyka in som ny praktikant mitt i högsäsongen. Men alla var helt fantastiska - och otroligt duktiga på alla sätt! Tillsammans med grymma Rebecka har jag varit med grupper i alla åldrar, vilket har varit jätte kul och lärorikt.
 


Här kommer en mini intervju med en av skidlärarna, Kajsa:

- Vad är det bästa med att vara skidlärare?
Att få åka skidor med olika typer av grupper som vill utvecklas inom skidåkning! Ena dagen är aldrig den andra lik. De dagar när det kan vara svårt och jobbigt är det som mest utvecklande, och jobbet blir aldrig tråkigt!
 
- Varför skidskolan i Hundfjället?
Anledningarna är många! Men för att nämna någon: Vi alla är ett rikigt grymt gäng som delar samma intresse och strävar efter nya mål. Vi har dessutom SkidAkademin 3-4 gånger i veckan som är våran intern träning för den personliga utvecklingen.

- Vilka är dina tips till att bli en bra skidlärare?
Tycka om det man gör och vilja lära ut. Det handlar om att förmedla skidglädje!




Hoppas Ni alla läsare har det fantastiskt och att alla i klassen har det toppen på sina LIA platser! Väntar med spänning på Era blogginlägg. Godkväll! / Louise
 
 
 
Kommentera inlägget här: