Äventyrsledarna

Topnotch on Topsport

Kategori: Allmänt

För ett år sedan åkte Cedrik och jag till fantastiska Funäsfjällen. Jag blev hänförd av landskapet – så mycket underbar natur och så nära till allt! Efter att ha konstaterat att vi båda ville ha mer av detta så sökte vi båda oss till praktik i detta område, och här kommer min rapport =)

                                                                                    Morgonutsikt från stugan i Bruksvallarna

Jag (Louise) har spenderat tre veckor på Topsport, som finns i Ramundberget, Bruksvallarna och Funäsdalen. Topsport är en butik med uthyrning av skidutrustning samt en skidskoleverksamhet i Ramundberget. Dessutom har de olika aktiviteter året runt. Aktiviteter vintertid är främst toppturer, vilket jag fick äran att vara med på redan min första dag. Därefter har det rullat på, bland annat har en del tid spenderats i uthyrningens verkstad och en vecka i skidskolan. På alla avdelningar har personalen varit suveräna, de har otroligt mycket kunskap om massor! Är tacksam över att ha fått kolla in i Topsport världen, och som min rubrik säger → Topnotch!

 
Fritiden har spenderats på topptur, skotertur, på skidor i olika former både utför och på längden... Är nu ännu mer imponerad av Funäsfjällen och hoppas på att snart kunna göra ett besök igen!





Hoppas att Ni alla där ute har det toppen! Själv ska jag packa om väskan igen och bege mig vidare... Tjingeling! // Louise aka Super Lojsan
 
Kommentera inlägget här: