Äventyrsledarna

Trysilguidene

Kategori: Allmänt

I en månad har jag haft praktik på Trysilguidene och deras skidskola. Det är en stor skidskola men över 100 skidlärare under högsäsong och har grupper på båda sidorna av Trysilfjället. Jag var två veckor på Trysil sidan och två veckor på Fageråsen. Det var mycket kul och lärorikt för mig som inte vait så mycket på en skidanläggning innan denna  vinten.                                                                                                           Det som var svårtast för mig var danskan det är väldigt många danska familjer i Trysil och kunna prata med treåriga danksa barn är inte det lättaste alltid. Men efter fösta veckan gick det bättre.
Under de fyra veckor jag var i Trysil var det strålande sol alla dagar utom en eftermiddag när det snöade lite.
 
Det är kul att jobba med barn man kan leka och ha kul.
 
 
I Trysil är det Smottarna som leker i skogen och med barnen.
 
Så skidärare är det något för mig? Vist skulle jag jobba med det :)
 
Allt gott/ Martin
 
Kommentera inlägget här: