Äventyrsledarna

LIA i Orsa Grönklitt

Kategori: Allmänt

Jag har spenderat min första vecka av två i skidskolan på Orsa Grönklitt och tänkte dela med mig lite av mina upplevelser till er!
Varför jag valde just Grönklitt var lite av en nödlösning då jag hade problem med att få svar från andra eventuella praktikplatser samtidigt som tiden rann iväg.
Som ni kanske har läst tidigare så gjorde ju merparten av klassen SLAO Skidinstruktör steg 1 i Orsa så där fick jag kontakt med skidskolan, dessutom har jag åkt en del där sen tidigare så jag hade bra koll på anläggningen och dess nerfarter.
 
Så jag hörde av mig till Grönklitts skidskola efter SLAO kursen och det var inga problem att fylla ut de veckor som jag saknade. Dessutom handlade det om v 8 och 9, riktig högsäsong alltså! Så det blev mer eller mindre rakt in i elden (eller pisten) på en gång!
 
Jag har gått som andrelärare och hjälpt till att avlasta ordinarie skidlärare när de har haft stora grupper, haft lite lekar under lektionerna med de mindre barnen, hjälpt de som behöver lite extra stöd och hjälpt till med allehanda runtomkringuppgifter under lektionerna.
 
Och visst är det ett högtempoyrke med snabba svängar och man måste vara beredd på det mesta, vilket jag tycker är helt fantastiskt!
Det enda jobbiga egentligen är att jag verkligen är urusel på att lära mig namn och att jag såhär efter en vecka känner att jag skulle ha lagt ett par extra veckor här då lärarna är grymma och barnen är fantastiska!
Dessutom är det en anläggning helt i min smak, backarna är snälla och passar de flesta och det är inte på så många andra anläggningar som man kan titta på leoparder och tigrar samtidigt som man åker skidor!
 
Tidig morgon utefter kanonvägen, påväg till "jobbet"
 
Är du i Orsa och ser denna så hojta och vinka, det kan vara jag =)
 
Svårt att inte trivas på en plats som denna!
 
Yours truly!
 
//Mogge
Kommentera inlägget här: