Äventyrsledarna

GirlieCamps

Kategori: Allmänt, Praktik, Skidor

2006 satt mina föräldrar och kollade på något reseprogram och plötsligt hör jag från undervåningen "Elin ,sätt på ettan!Du måste åka på det här!"
Det var ett repotage om Girliecamps.Ett läger för tjejer som vill köra bräda ihop med andra tjejer .För mig som alltid åkt med mest grabbar var det här perfekt.
Tänk att få hänga med andra tjejer som delar ens intresse!
Så jag drog till Åre en vecka och hade en av mina bästa resor.Dagarna var fulla med snowboardåkning ihop med kvinnliga proffsåkare som instruktörer.Efter att backen stängt testa vi skateboard ,hoppa trampolin ,gick ut och dansa eller kollade snowboardfilmer.Min drömresa helt enkelt!!
 
 
 
Så när jag nu till sommarpraktiken hade två veckor till övers bestämde jag mig för att försöka få lägga dom hos GirlieCamps ,vilket jag fick.
Eva, en av dom som driver Girliecamps sa att jag var välkommen till deras huvudkontor i Stockholm.
Borta bra men hemma bäst säger man ju så det lät bra ;)
I två veckor har jag testat på hur det är att arbeta inomhus ,vilket har vart svårt för rastlösheten men riktigt givande.
Hela dagarna har handlat om att planera läger ,hitta på nya event och prata med folk som älskar samma sak som jag och det ger väldigt mycket inspiration.Och förståelse till hur mycket arbete det krävas för att få ihop alla pusselbitarna.
Sen har jag blandat upp kontorslivet med att åka ut till Stockholms olika skateparker (en stor fördel med Stockholm, många fina betongparker) och pratat med tjejer också.
Jag har hängt med en annan praktikant Muriel ,som pluggar i Frankrike och har välidgt lika intressen som mig vilket har vart riktigt kul.
(Muriel hjälper en av tjejerna med balansen)
 
Girliecamp jobbar för att få fram tjejer i en värld som är rätt mansdominerad.
Dom vill se tjejerna ta plats i parken eller ute i vattnet och våga testa nya saker på sitt sätt och inte bara följa efter grabbarna.
Så låt oss hjälpa dom med det;)
(Presenter får vi oxå ,en varsin Girliebräda från Prosk8)
 
Mina förhoppningar nu är att kunna få fortsätta jobba vidare med GirlieCamps eller deras andra inriktning LadiesCamp för det är ett riktigt spännande företag med en bra tanke i grunden som jag verkligen stöttar.
Utöver skate, surf och snowboard har dom även skidåkning ,kitesurf ,windsurf ,mountainbike samt ett löpläger.
Lägrena ligger över hela Europa så man får åka med tjejer från hela världen vilket är rätt coolt bara det.
(Tjejskate!!!!Gäller att börja i tid , dom här tjejerna är 7-9 år)
 
SÅ tjejer boka en plats på nåt läger som passar dig ,kommer inte bli besviken det lovar jag!!!
 
Avslutar min praktik på Girlecamps idag och nästa vecka åker jag till Nya zeeland och byter soligt storstadsliv mot ett liv i underställ och med snökaos =)
 
Ha det bäst!
 
Elin
 
Kommentera inlägget här: