Äventyrsledarna

Ett viktigt inlägg

Kategori: Allmänt

Göteborg Måndagen 8:e augusti 2013
 
Jag står med insamlingsbössan i hand framför Drottnings Silvias barnsjukhus i Göteborg, en kvinna kommer fram. Jag frågar glatt om hon vill lägga en slant. Hon lägger en sedel och berättar att hennes son dagen innan fått diagnosen leukemi. Tårarna börjar rulla ner för hennes kinder, samtidigt svänger 250 cyklister från Ride of Hope upp på parkeringen till sjukhuset. Jag känner att tårarna börjar rulla ner för mina…
 
 
I skrivandets stund sitter jag på tåget på väg mot Björkliden ( 5 mil nordväst om Kiruna). Jag tänker tillbaka på mina två första praktik veckor som jag haft på Barncancerfonden. Där jag har hjälpt till att planera två cykelevent Ride of Hope och Ride of Hope Europe. Ride of Hope är ett cykelevent som går från Lund till Stockholm med övernattning flera syd svenska städer. Förra året gick även loppet från Umeå till Stockholm. I år kommer första upplagan av Ride of Hope Europe att gå av staplen i England med start i Milton Keynes via Wales med övernattningar i bland annat Nottingham och Oxford med målgång i London. Jag kom i kontakt med Ride of Hope när jag förra sommaren hade jag möjligheten och det stora nöjet att få vara med som funktionär på Ride of Hope (Lund- Stockholm) Där min gamla kollega Alexander Amprazis nu är projektledare: 
 
 
 
 
 
Film från Ride of Hope 2013
 
 
Film från depån i Motala 2013
 
 
Min uppgift under praktiken var att planera de praktiska kring loppen. Vart i Oxford kan vi ha en målgång? Jag vandra runt i den lokala Lidl butiken (Lidl en av sponsorerna) för att skapa en varierad- och allergi vänlig meny till de båda loppen. Även om detta kan te sig väldigt grundläggande projektarbete har jag lärt mig jätte mycket om hur man jobbar med att bygga ett varumärke, hur man arbetar med sina samarbetspartners och massa praktiska detaljer om vad som är viktigt att tänka på vid event. Lärdomar som jag kommer att ta med mig till framtida arbeten.
 
Är ni intresserade av Ride of Hope besök gärna Ride of Hopes hemsida: www.rideofhope.se
 
Ha de fint! 
Micke
Kommentera inlägget här: