Äventyrsledarna

Horisont Kajak - en praktikplats med skrattgaranti!

Kategori: Allmänt

Tjena allihopa!
 
Jag har spenderat hela min LIA-tid på Horisont Kajak på Värmdö, Stockholm. Horisont Kajak är ett mycket trevligt och gött litet företag som drivs av Carin Green och Lars Jäderström två av Sveriges bästa instruktörer i havskajak med kajakcenter på Norråva, Värmdö. Ett företag med skrattgaranti - har du inte haft roligt och dragit av ett och annat garv under din kurs eller tur så får du pengarna tillbaka..bättre garanti får man leta efter..haha!
Vad har jag gjort då under mina veckor? Jo jag har:
 
Gått på paddelkurs..
 
med 12 andra kajakgalningar..
 
 
och två roliga och galet duktiga instruktörer - Bengt & Carin, the boss..
 
paddlat och överlevt kursen...och ja, jag drog av ett och annat garv..
 
observerat instruktörer och hjälpt till på kurser..
 
på egen hand guidat sex amerikanska läkare under en dag ut till ön Gällnö..
 
 
tur med vädret hade vi och bada hann vi med också...
 
 
guidat i Stockholm City...tidigt på morgonen..citymorgon
 
Kajakpendlat till jobbet..
 
Lärt mig rolla med the Master... Sorry, Dennis Carin is the best:)
 
 
Fixat en och annan kajak...även kajaker behöver kärlek efter lång och trogen tjänst..
 
 
Hyrt ut ett helt gäng kajaker, hängt med min kollega Erik och ätit alldeles för många glassar..
 
Kort sagt har det varit en mycket bra och lärorik sommar med härliga kollegor. Jag har lärt mig mer om att driva ett litet kajakföretag med kvalitetstänk på hög nivå. Jag har lärt mig att det finns otroligt mycket att lära sig om paddling och jag har bara sett och lärt mig det som är på toppen av isberget. Gänget på Horisont Kajak får mig att vilja lära mig mer och vad kan man mer begära av en praktikplats.
 
 
Peace out!
Mary
 
Kommentera inlägget här: